
Miks see koolitus on just Sulle?
- Saad konkurentsieelise turul, kus enamik ettevõtteid näeb vaid pealiskaudset kliendipilti, samas kui sina mõistad ja kõnetad klientide sügavamaid vajadusi.
- Õpid suunama turunduseelarvet täpsemalt, vähendades kliendi omandamise kulu ja saavutades sama eelarvega oluliselt paremaid tulemusi.
- Sinu e-kirjade avamismäär ja veebilehe konversioon tõusevad märgatavalt, kui oskad kõnetada klientide tegelikke motivaatoreid, mitte ainult demograafilisi näitajaid.
Koolituse kirjeldus
Paljud kliendigruppide persoonad on täna kallutatud demograafiliste tunnuste poole, sest need on lihtsamini tuvastatavad. Kuid demograafilised tunnused ei anna meile seda infot, mida kõige rohkem on vaja. Demograafilised andmed nagu sugu, elukoht, vanus, sissetulek jm. kirjeldavad KES meie klient on, mitte MIKS ta ostab või ei osta. Komplektne kliendi persoona peab sisaldama psühhograafilisi andmeid. Andmeid, mis kirjeldavad emotsioone, ootusi, hoiakuid, hirme ja eelarvamusi. Nende tunnuste alusel saab koostada persoona käitumusliku profiili.
Miks see tähtis on? Turunduse ja kliendikommunikatsiooni eelarved on tihti piiratud, mis suurendab survet, teha paremaid otsuseid ressursi kasutuse ja kasumlikkuse kohta. Reklaamisõnum peab olema täna paremini koostatud, kui pelgalt väärtuspakkumise kirjeldus. Kohandatud reklaamis ei küsi turundajad enam KES on klient vaid MIKS klient reageerib!
Osale uuel kliendi psühhograafia erikoolitusel ja tõsta enda ja turundusmeeskonna oskusi klienti tundma õppida täiesti uuele tasemele.
Kuigi koolituse pealkiri on kliendi psühhograafia on nende tunnuste tuvastamise ja kasutamise oskus sama oluline nii värbajatele, personalitöötajatele, juhtidele ja liidritele.
Koolituse eesmärk
Koolituse eesmärk on anda osalejatele teadmised ja praktilised oskused klientide psühhograafiliseks analüüsimiseks ning nende kasutamiseks turundusstrateegiates.
Sihtgrupp
Koolituse sihtrühm on turundusjuhid, tootejuhid, sisuloomega tegelevad spetsialistid, ettevõtjad, müügimeeskonnad, turundusagentuuride töötajad, e-kaubanduse spetsialistid ja kõik, kes soovivad kliente paremini mõista.
Koolitus sobib sulle juhul, kui vastad jaatavalt vähemalt ühele järgnevale küsimusele:
- Kas soovid paremini mõista, mis tegelikult mõjutab sinu klientide ostuotsuseid?
- Kas tahad teada, miks demograafilised andmed üksinda ei aita sul turunduses läbimurret saavutada?
- Kas soovid luua kliendipersoonasid, mis peegeldavad tõelisi inimesi, mitte ainult statistikat?
- Kas oled huvitatud, kuidas emotsionaalsed tegurid mõjutavad ostuotsuseid?
- Kas tahad parandada oma digitaalse turunduse tulemusi läbi parema kliendimõistmise?
- Kas soovid õppida, kuidas kasutada psühhograafilisi andmeid eetilisel viisil?
- Kas tahad teada, kuidas luua turundussõnumeid, mis kõnetavad klientide sügavamaid vajadusi ja väärtusi?
- Kas soovid, et sinu tooted ja teenused vastaksid paremini klientide tegelikele, mitte eeldatavatele vajadustele?
Koolituse tulemusena osaleja:
- Mõistab psühhograafia olemust ja selle erinevust demograafiast
- Oskab koguda ja analüüsida psühhograafilisi andmeid
- Suudab luua psühhograafilisi kliendipersoonasid
- Oskab kohandada turundussõnumeid vastavalt klientide psühhograafilistele profiilidele
- Suudab planeerida digikampaaniaid psühhograafiliste teadmiste põhjal
- Mõistab psühhograafiliste andmete kasutamise eetilisi aspekte
Metoodika
Koolitus on praktilise suunitlusega ja osalejaid aktiivselt kaasav. Teooria moodustab 30% koolituse kogumahust ning 70% on praktiline harjutamine läbi loengute, grupiarutelude, juhtumiuuringute ja aktiivharjutuste. Koolitusel esineb ka iseseisvaid ülesandeid, mis aitavad kinnistada omandatud teadmisi.
Koolituse tulemusi hinnatakse reflektiivsete ülesannete, arutelude ja praktiliste harjutuste kaudu. Hindamine on mitteeristav ning keskendub osaleja individuaalsele arengule. Koolituse lõpus koostab iga osaleja individuaalse plaani, kuidas õpitut praktikasse rakendada.
8 akadeemilist tundi (ühepäevane koolitus)

Esko-Timo Tullus
Esko-Timo Tullus on pika ettevõtluskogemusega ärijuht, kes on töötanud turundusjuhi, tegevjuhi ja tootmisjuhina nii Eestis kui Rootsis. Tal on ärijuhtimise kõrgharidus ja on osalenud mitmetel täiendkoolitustel ärihalduses, LEAN kvaliteedijuhtimises ja rahvusvahelises turunduses. Alates 2020. aastast on ta koolitus- ja turunduskeskkonna Modome Creative ning alates 2024. aastast Ärimentorid.ee mentorkeskkonna looja ja mentor. Esko-Timo on kirglik koosloome ja meeskonna lisaväärtuste mentor.
Liitu koolitusega ja astu samm edasi teadliku spetsialistina!
Koolituse hind:
1 osaleja 511.- €
2+ osalejat 450.- €
Toimumisaeg ja koht:
TALLINN, EEK Mainor, Suur-Sõjamäe 10a, 09. september kl 10.00-17.00

TARTU, EEK Mainor, Pepleri 6, 16. september kl 10.00-17.00

TALLINN, EEK Mainor, Suur-Sõjamäe 10a, 23. september kl 10.00-17.00

TARTU, EEK Mainor, Pepleri 6, 29. september kl 10.00-17.00

Õppe sisu (koolituskava)
Psühhograafia sissejuhatus
• Psühhograafia mõiste ja ajalugu
• Psühhograafia vs. demograafia
• Psühhograafiliste andmete tüübid
Psühhograafiliste andmete kogumise meetodid
• Kvalitatiivsed meetodid: süvaintervjuud, fookusgrupid, etnograafilised vaatlused
• Kvantitatiivsed meetodid: psühhomeetrilised küsitlused, veebiküsitlused, käitumuslikud andmed
• Andmete valideerimise tehnikad
Kliendipersoonade loomine
• Persoonade loomise metoodika
• Demograafia ja psühhograafia ühendamine
• Persoonade kasutamine turunduses ja toote arenduses
Psühhograafia rakendamine turundusstrateegiates
• Segmentimine psühhograafiliste andmete põhjal
• Emotsioonipõhise turunduse loomine
• Sõnumite kohandamine psühhograafiliste tunnustega gruppidele
• Konversiooniteede täiustamine
Psühhograafia digitaalses maailmas
• Veebikäitumise jälgimine ja analüüs
• Sotsiaalmeedia andmete analüüs
• Personaalne sisuturundus
Tulevikutrendid ja eetilised aspektid
• Tehisintellekti roll psühhograafias
• Eetilised väljakutsed ja andmekaitse
• Psühhograafia kui konkurentsieelis tulevikuturul